בחירת תאורה למטבח יוקרתי

תאורה היא דבר חשוב מאוד לכל חלל בבית. התאורה צריכה לענות על צרכים פונקציונאליים ואסתטיים גם יחד וגם ידוע כי היא תורמת מאוד לאווירה. חשוב מאוד להתאים את התאורה לסגנון העיצוב של החלל. אם החלטתם לעצב את המטבח שבביתכם בסגנון יוקרתי, עליכם לבחור תאורה מתאימה.

כיצד מתאימים תאורה למטבח יוקרתי?

מטבח בסגנון יוקרתי יהיה בעל קווים נקיים, הוא יכיל חומרים שונים כגון: זכוכית, מתכת ומעט בטון והוא יהיה מאופיין במגוון רחב של מוצרי טכנולוגיה מתקדמים. כמובן שעבור מטבח מעין זה יש לבחור תאורה מתאימה אשר תשתלב בסגנון העיצוב המדובר באופן הרמוני

במטבח יוקרתי ומודרני כמעט ואין צורף בגופי אור וזאת מכיוון שהם עלולים לגנוב את הפוקוס מהעיצוב של חלל. קיימת אופציה להשתמש בנורת לד שיש להן יתרון עיצובי, אך הן גם חוסכות 85 אחוז בחשמל ותוחלת החיים שלהן ארוכה פי 20 מזו של נורות ליבון. תאורת מטבח בעיצוב יוקרתי צריכה להיות במרכז החדר וצמודה לתקרה. קיימות כיום נורות לד אשר יכולות לשנות את הגוון של האור בסיבוב כפתור, דבר שיכול ליצור במטבח כמה אווירות שונות בהתאם לצורך ולנוכחים בו.

כדאי מאוד להשתמש בתאורת לד מתחת לארונות המטבח או צמוד לקיר ליד האזורים שיש להם שימוש מהותי במטבח כגון: אזור החיתוך ועוד. את הנורות המדוברות ניתן לעשות עם כפתור צמוד ותאורה מינימלית אשר תאיר רק את מה שמתרחש תחת הנורה. כמו כן, ניתן כיום לצרף נורות קטנות בתוך חלל המגירות והארונות. הנורות יפיצו אור לבן קטן אשר יאיר את הנקודות החשוכות במטבח. מדובר על פתרון טכנולוגי אשר יוצר קלות שימוש וקווים נקיים במטבח ללא שימוש בחוטים.

בחירת גופי תאורה למטבח יוקרתי

אם תחליטו שאינכם מעוניינים לשלב גופי תאורה שאינם נבלעים בקיר או דבוקים לארונות המטבח, תוכלו לבחור עבור מטבח בסגנון יוקרתי גופי תאורה בצורות גיאומטריות העשויים ממתכת או זכוכית. תוכלו לשלב גוף תאורה יחסית גדול מעל השולחן האוכל, במרכזו וזאת כדי לאפשר פריסת אור שווה לכל מי שיושב בשולחן. כדאי שגוף התאורה יהיה עשוי מחומרי גלם שהשתמשתם בהם לעיצוב המטבח. כדאי מאוד שהאור יהיה לבן וגוף התאורה לא יכיל עיטורים או חריטות כלשהן, אלא שיהווה פיסת מתכת חלקה ומעוצבת בצורה יפה.

התאמת התאורה לסגנון המטבח

אדריכל בתים פרטיים הוא איש המקצוע שיסייע לכם בתהליך עיצוב או שיפוץ ביתכם, לרבות המטבח שבו, בכל סגנון עיצוב שבו תבחרו. אם בחרתם במטבח בסגנון עיצוב יוקרתי, חשוב מאוד לבחור באדריכל מקצועי ומנוסה בתחום עיצוב בסגנון המדובר, לרבות התאמת התאורה בצורה הטובה ביותר. בין אם מדובר על התאמת תאורה למטבח יוקרתי ובין אם מדובר על התאמת תאורה לכל חלל אחר. חשוב להבין כי לתאורה יש ערך וחשיבות רבה בכל הנוגע לעיצוב חללים כיום. התאורה חייבת להשתלב באופן הרמוני בסגנון העיצוב ועל כן, אם בחרתם לעצב את המטבח שלכם בסגנון כפרי, תאורה צהובה עם גופי תאורה מעוצבים בסגנון מיושן מעט התואם לסגנון העיצוב הכפרי, הם אלה שיתאימו למטבח שלכם, בעוד שעבור מטבח מעוצב בסגנון מודרני, תאורה בהירה, המצויה בתוך גופי תאורה שקועים או גופי תאורה מינימליסטיים התואמים בעיצובם לסגנון העיצוב המדובר, הם הבחירה הנכונה שתשתלב במטבח שלכם בצורה האידיאלית.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *